neděle 14. května 2017

Udržitelná móda

Bambusové Maxi šaty
Přišla jsem k tomu nedávno „úplně náhodou“. Jak jinak. Když jsem si o tom přečetla víc, našla několik článků, tak jsem zjistila, že je mi to hodně blízké a líbí se mi to. Vlastně k tomuto principu tíhnu už docela dlouho (asi i nevědomky). Rodiče mě k tomu vedli vlastně taky už od mala. A protože jsem vždycky chtěla spíš víc, tak jsem se od toho často odkláněla. Teď se k tomu ale zase vracím a zjišťuji, že to tak je nejlepší. Pro mě. A že rodiče mají vždycky pravdu :o). Protože to je prostě moje krev.

O čem to mluvím? O pojmu zvaným UDRŽITELNÁ MÓDA.

Psát o tom, kdo to kdy založil, koho prvního napadla ta myšlenka, jak to celé stojí, to se mi moc nechce. Spíš bych to chtěla uchopit po svém.


Co mě zaujalo?

  • Že tento druh módy je na dlouho. A to mě opravdu baví.
  • Je kvalitní, což vlastně podněcuje bod předchozí.
  • Snaží se podpořit a nezničit životní prostředí.
  • Podporuje malé obchodníky. V našem podání české výrobce.
  • Má to ducha, myšlenku a hlavně je to něco vypiplaného a prostě nový kamarád. Jinak to asi popsat neumím :o).
  • Dovádí vás to k starostlivosti. Protože když už za to dám víc, měla bych se starat o to, aby mi to vydrželo (čím dýl, tím líp).
  • Když už to budu nosit, nebudu jeden z mnoha. Mám šanci, že budu originální a možná i kdekoho zaujmu.
  • Když to pojmu z druhé strany, víc se budu zajímat.
  • Potkám nové lidi, nové eshopy, nové značky. Nebo naopak si budu hýčkat těch svých pár.
  • Udržitelná móda je také o tom, že hledáme kvalitní v použitém. Tzn. hledám ve zboží z druhé ruky. Tam se opravdu dají najít poklady. Za pár kaček. Ty druhé kačky pak můžeme investovat do něčeho kvalitního.
  • Doma máme míň věcí, za to ty, které opravdu nosíme. Jsme tak šťastnější, klidnější a míň ve stresu. Prý.
  • Jo, je to složitější, ale to je zábavnější, no ne?
  • Leckdy se dostanete k výrobku, kterému byste jeho minulost vůbec nevěřili.
  • Podporujete nejen všechny výše uvedené věci, ale zároveň i kreativitu a to se vyplatí. A neříkejte, že nejste kreativní. Kreativita je totiž i v jednoduchosti ;-)
Ručně vyrobená taška z papíru
Popravdě, nakupování mě moc nebaví. Vždycky jsem si říkala, že by se mi líbil obchůdek, kam bych přišla, měli by tam přesně všechno na mě a já si jen vybrala. Jo, to by bylo fakt super! Takové to bloumání po obchoďácích a hledání toho pravého, to je hodně náročné a občas až k uzoufání. Jeden požadavek na velikost, ale různé podání, kdy si člověk přijde nafouklý jak balón a najednou nějak při těle. Chcete tričko a nakoupíte milion dalších věcí, které vlastně ani nepotřebujete. Jojo.

Princip udržitelné módy, nakupování kvalitních věcí u osvědčených obchodníků a nebo návštěvy sekáčů, dědění věcí...jo, to mi přijde jako lepší varianta. Lepší, smysluplnější, dospělejší, kreativnější, záživnější, krásnější, dlouhodobější a hlavně udržitelnější.


A jak to vnímáte vy? Znáte pojem Udržitelná móda?




A kde se dá dozvědět ještě víc? 



Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥