pátek 12. května 2017

Po vůni kávy aneb TOUR DE COFFEE začíná :)

Miluji kávu. To už jste asi pochopili.
Když jsem byla mladší a tolik kávu nepila, nikdy by mě nenapadlo, že budu s chutí vysedávat v kavárnách a vychutnávat si šálky tohoto úžasného moku. Pamatuji se, že než jsem měla děti, tak jsem někdy vůbec nevěděla, co dělat a trochu zoufala. Vůbec to nechápu. Ale zřejmě to tak mělo být a já měla "dospět". Pojďme tomu tak říkat. :o)

Jako snad každý, začínala jsem u rozpustné kávy, kterou jsem pila v práci. Pěkně s mlékem a cukrem nebo nějakým sladidlem. Když už jsem se ocitla někde v kavárně, tak jsem si dala Latté, protože vypít samotné espresso bylo holý nesmysl. Vůbec jsem nechápala rodiče, kteří dovedli kávu vypít jen tak, bez ničeho.


Teď už to ale začínám chápat a do toho všeho okolo kávy se těžce zamilovávám. Miluji ty chvíle klidu s horkým hrnkem v ruce, ten první moment, když se rty dotknou pěny u cappuccina nebo prostě jen ta vůně. Nejlíp čerstvě namleté kávy a k tomu čerstvý chléb. Jo!

Postupně objevuji a zjišťuji, jak to s tou kávou vlastně je. Jak se nejlíp připravuje, jak chutná a co mě na ní nejvíc fascinuje. Začínám také objevovat kouzlo vysedávání v kavárně s šálkem kávy a knihou. Chápu Lorelai, která zvládá vypít ráno tři kávy, protože si vždycky jen cucne. A ještě víc ji chápu, že chce kávu pořád, hned a do velkého hrnku.


I když nedávno mi bylo sděleno, že káva je nejlepší malá a teplá a raději několik šálků za sebou. Studené to není ono. Není, ale prostě velký hrnek s kávou je velký hrnek s kávou.

"A já jsem se zamilovala, jako když člověk usíná. Pomalu a pak najednou docela."


K přípravě kávy jsem poprvé tak nějak víc přičichla, když nám firma vymyslela nový koncept knihkupetví spojený s kavárnou a dětským koutkem. A já někdy jen a jen šlehala mléko a nosila latte.

Pak jsem chviličku pracovala v liberecké firmě/kavárně/pražírně, které jsem spravovala a opravovala web. Zase o trochu víc informací.


A pak si kamarád otevřel kavárnu a občas pronese něco, co je nové a zajímavé. Samozřejmě o kávě.

A pořídili jsme si domů CHEMEX, mlýnek na kávu, MOKA konvičku a oblíbili si několik značek kávy.

Objevili jsme, jak chutná 100% Arabica.

Zjistili jsme, že začínáme být čím dál náročnější, co se týče kávy. A že je to opravdu pochutina.



A protože už nějakou dobu sleduji několik blogů, kde se objevují tipy na nové a nové kavárny, ale bohužel jen v Praze, Ostravě či Brně, rozhodla jsem se udělat takový svůj TOUR DE COFFEE po Liberci a jeho kavárnách. Protože to stojí za to.

Takže zábava může začít :-)


Safienka




1 komentář:

  1. Děkuji moc za velice přínosný článek a recenzi :-) Já jsem se o Frolíkově kávě nedávno dozvěděla z jednich takových zpráv někde na tomto webu. Nevím tedy, zda to byla nějaká placená propagace, ale takto si ke mne Frolík našel cestu a od té doby mne doprovází prakticky každé ráno :-)

    OdpovědětVymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥