úterý 9. srpna 2016

Recept na nejoblíbenější kakaové sušenky

Sušenky jsem začala péct tepve nedávno. Ani za to vlastně nemohly děti, spíš fakt, že jsem chtěla mít možnost upéct si domácí sušenky...a mít jich hodně...a pořád si při tvoření oblizovat prsty...a moct si je udělat podle vlastního přání.

A tak jsem bádala a zkoušela a narazila na jedny, které jsou naprosto! famozní...pro milovníky kakaa nutné! Ani nevím, kolik várek už jsem udělala, kolika lidem jsem je doporučila, kolika osobám jsem je nadělila....no, zkuste a uvidíte, jestli mluvím pravdu, když říkám, že jsou ty nej!

Ještě pro upřesnění...začala jsem je dělat loni, takže jsem je dělala z normalní pšeničné mouky, jak je v receptu. Pak jsme měli období bez pšenice, takže jsem je dělala z pohankové mouky a naposledy jsem zkusila i žitnou. Nejlepší jsou z té pšeničné (krásně drží tvar), jdou ale dobře udělat i z té pohankové (akorát se mírně roztečou a nejsou to takové pěkné bochánky), z žitné to taky jde, jen jsou lehce sušší. A nebo to můžete různě nakombinovat.


 Na cca 20ks sušenek je potřeba:

250g másla (dávám rozpuštěné)
175g krupicového cukru (jde i moučkový)
40g holandského kakaa
300g mouky (dle vlastní chutě a potřeb)
1 lžička jedlé sody
1/4 lžičky soli

Nejlepší na tomto tvoření je to, že dáte prostě všechno do jedné mísy, smícháte, promícháte a vymodelujete kuličky ve tvaru vlašského ořechu (občas mi vyšel i ořech větší :O). Dáte na plech (většinou mi to vychází na max dva plechy - dle toho, z jaké mouky peču) a pečete na 175st cca 13-15min.

Nutné nechat vychladit, nesahat! a pak můžete ochutnávat...;-)


Ať vám chutná ;-)





Safienka

2 komentáře:

  1. Vypadaji dosti lakave :-) Urcite nekdy vyzkousim, hezky vikend preji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, nejlépe opravdu s tou pšeničnou hladkou :) ať pak dobře chutná ;)

      Vymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥