sobota 25. února 2017

6 nejlepších knih a filmů za rok 2016

Maličko mám skluz, jelikož už je téměř březen, ale to mě nijak neodrazuje, abych napsala příspěvek o tom, jaké nejlepší knihy a filmy jsem přečetla a viděla v roce 2016. Jako každý rok, i tento utekl jako voda. Událo se tolik věcí. Hlava mi zaznamenává jen některé, ale stalo se jich opravdu dost.

A jak to tak u mě bývá, největší radost mám samozřejmě z přečtených knih. Díky DK jsem zjistila, že za rok 2016 jsem jich přečetla krásných 47. Přestože jsem měla tři větší naprosto nečtecí období, tak jsem spokojená :-)

Do knihovny mi přibyla spousta nových krásek, z kterých jsem stále paf. ČÍm jsem starší, tím tomu knihomolství víc a víc propadám a říkám si, jestli to vlastně ještě jde...?

https://www.timeshighereducation.com/sites/default/files/styles/the_breaking_news_image_style/public/reviews-best-books-of-2016.jpg?itok=1ryuh0qD

Když jsem byla mladší, tak jsem prostě jen četla. Zaznamenávala jsem si pouze to, co si mám půjčit v knihovně. Nejradši jsem si četla v různých polohách v pokojíčku s mini lampičkou za zády. Hltala jsem jednu knížku za druhou a nemohla přestat. Pořád jsem na tom stejně. Teď si ale knížky i kupuji, prodávám, píšu o nich, diskutuji o nich a prostě je miluji. Celým svým srdcem.


Největší radost mám kromě nastřádaných knih z toho, že se mě lidé ptají na radu, co si mají přečíst. A co ty myslíš? A jaké to bylo? Když vím, ráda odpovím. ;-)


Mám radost i z toho, že se můj domov začíná nebezpečně plnit poličkami a místy, které zaplňují nové a nové knihy. Marie Kondo by ze mě neměla radost. Dávat knihy pryč pro mě není vůbec jednoduché. Stojí to velké přemáhání a rychlé činy.


Občas se i dokopu k tomu, abych si přečetla nějakou starší knihu a není mi jasné, proč jsem se k ní dostala až teď, když je tak úžasná.


Můj seznam knih, které si chci přečíst nebo koupit, je pořád dlouhý a vlastně ještě delší, i když ho sem tam promažu a obnovím. Každý měsíc si říkám, že mi to na nějakou dobu stačí....samozřejmě, že nestačí.


Naučila jsem se mít ráda knihy i ve čtečce:-) Má to svá pozitiva i negativa. Vždycky budu mít radši knihy v ruce, které si můžu listovat a kochat se obálkou a dělat si poznámky, ale prostě čtečka se občas hodí.




A jaké to byly ty nejlepší z loňského roku (které jsem přečetla)? Co bych Vám mohla doporučit? Co si klidně přečtu ještě několikrát? Co mi doma nesmí chybět?


1. Tři přání - Liane Moriarty (recenze)
Můj první příběh o trojčatech. Občas jsem to četla s pusou dokořán a vlastně se nemohla vůbec odtrhnout. Hodně jsem se nasmála a prostě Liane Moriarty mi opět dokázala, že ji mám v oblíbených auterech právěm. Její díla jsou nevšední s velkou dávkou reality a štěstí. Lidské osudy, které nám dokazují, že stát se může opravdu všechno. I to, že žena hodí po své těhotné sestře vidličku.



2. P.S. - Aňa Geislerová
Tak P.S. byl pro mě opravdu zážitek. Musím říct, že v tomto případě ilustrace naprosto předčily příběh. Záznamy od Ani jsem si taky užívala, ale ne tolik jako malůvky její sestry. Jsem šťastná, že mám knihu domu a můžu po ní kdykoliv sáhnout a kochat se.



3. Okamžiky štěstí - Patrik Hartl
Od Patrika Hartla (toho neuvěřitelně se smějícího muže) jsem četla zatím jen dílo Prvok, Šampón, Tečka a Karel a hodně jsem se nasmála. Teď to bylo jiné. Z velké části hodně smutné, ale zase na druhou stranu strašně dobře napsané. A s báječným neokoukaným motivem dvou příběhů v jedné knize. Každá z jedné strany a obě souběžně plynoucí. O Patrikovi a Veronice. O dvou sourozencích.



4.Odvrácená tvář lásky - Coleen Hoover (recenze)
Jo, tak tato kniha pro mě byla emoční nálož. Plná vášně a lásky. Nečekaný konec a prostě Coleen Hoover. Velká romantika, která ale stojí za to! Opět jedna z mých oblíbených autorek.




5. Zázračný úklid - Marie Kondo (recenze)
O této knize už jsem mluvila a psala hodněkrát. A i tady ji musím zmínit, protože mě zasáhla i v tomto roce. Neustále probírám a semtam vyhodím a vždycky si vzpomenu na Marii Kondo. S úsměvem i u svých ponožek a obálek. PS: Dokonce i do Gilmorek se dostala :o).




6. Velké kouzlo - Elizabeth Gilbert (recenze)
Strašně moc nakopávající a motivující kniha. Mám z ní hodně poznámek, které se mi v hlavě objevují několikrát denně. Pokud rádi píšete nebo něco tvoříte, tak si ji určitě přečtěte. Autorka, která napsala světoznámý příběh Jíst, meditovat, milovat.





Z knih by to bylo vše a teď se vrhneme na filmy, kterým jsem v loňském roce dala taky prostor :-)

Když už večer (když mám chvíli pro sebe) nečtu a něco netvořím, tak si s chutí pustíme nějaký nový film či seriál. Za rok 2016 jsem jich viděla celkem dost. Přes den frčí pohádky a večer se můžeme konečně utrhnout a pustit si něco svého. Takže, které filmy mi za loňský rok naprosto učarovaly? Na které pořád vzpomínám? Které doporučuji, kudy chodím?


1. Otcové a dcery
Úchvatný film. Russel Crow byl úžasnej. Určitě si nezapomeňte kapesníčky. Životní osudy, které nám zasahují do života a ovlivňují, co děláme, jak to děláme a proč to děláme. Když rodinu opustí manželka a maminka, není to lehké. Jak se s tím vypořádal otec a jak to ovlivnilo dceru? Mrkněte.


Zdroj


2. Nejvyšší nabídka
Co napsat o tomto filmu? Příběh, který mi hodně dlouho nedal spát a musela jsem to v hlavě přemítat pořád dokola. Dozvíte se něco o tom, jak se kšeftuje s uměním a jak se člověk dokáže hodně změnit, když se poblázní do druhého. Nemohu říct nic víc, jen, že to musíte vidět!

Zdroj

3. Coco Chanel
Kdo by neznal módní ikonu Coco Chanel. Její život a cesta ke slávě. Úžasně ztvárněno díky Audrey Tautou.

Zdroj

4. Dánská dívka
Chtěla jsem nějaký film o umění a měla jsem ho. O muži, který chce být ženou a ve své době to nemá opravdu lehké. O umění, o kráse a o velkém životním osudu.

Zdroj

5. Teorie tygra
Na tomto filmu jsme byli v kině. A po dlouhé době jsem zažila plné kino a první řadu. Český film o tom, jak se ženy snaží ochočit muže. Dělají to nenápadně a chtějí svoje. A muži se buď nechají a nebo nenechají.

Zdroj

6. Tohle je náš svět
Hodně nabitý film o muži, který žije se svými šesti dětmi v přírodě mimo civilizaci. Učí se, hrají si, loví, vaří, cvičí a vědí toho mnohem víc než všichni kolem nás.

Zdroj




Tak to byly moje dvě šestky za rok 2016. Co oslovilo vás? Co byste mi doporučili vidět či přečíst? Sem s tipy :-)


Mějte se krásně a užívejte tohoto nového roku. Ať máme ke konci zase na co vzpomínat :-)


Safienka

4 komentáře:

  1. Ahoj po dlouhé době :-) Musím přiznat, že miluju tvoje knižní tipy. Už jsem díky tobě našla pár úžasných knih, jako např Zázračný úklid. Teď sháním 3 přání. Vypadá to, že máme podobný vkus i na filmy. Coco Chanel mě zcela uchvátila

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj:-)Já už si říkala, kde jsi....poslední příspěvek z loňského roku ;-)Jsem ráda, že máme stejný vkus..když pak člověk neví, co číst, tak aspoň se může nechat inspirovat :-) Krásné téměř jarní dny...vlastně spíš aprílové :o)))Mávám z Liberce, Safienka

    OdpovědětVymazat
  3. Na P.S. a Velké kouzlo mám zálusk už nějakou dobu. Čekám, až se objeví v knihovně :) Aktuálně mám rozečteno Ve svém živlu, Šťastná kniha a Pohyblivý svátek :) Z roku 2016 si moc přečtených knih nevybavuju. Ulpěly mi v hlavě asi Směšné lásky od Kundery. Taky kniha Umělcova cesta. Náhoda a náhoda, ale Otcové a dcery jsem si včera stáhla. Tak uvidím, kdy na to dojde. Coco Chanel si připisuju na seznam, životopisné mám ráda. Na Dánskou dívku jsem kdysi chtěla do kina a nepodařilo se. No a na Tohle je náš svět jsem byla v kině a moc se mi to líbilo. Hihi a tři dny od toho, co jsem na tom byla v kině, jsem porodila :) Což mi připomíná film, na který jsem šla v den, kdy jsem zjistila, že jsem těhotná - ten se mi taky hodně moc líbil - Muž na laně. Ale to už je konec roku 2015. Jinak z posledních Strnadovi, to taky nebylo špatné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Bludičko :-) Děkuji za tvé seznamy...hned jsem to musela omrknout a některé knihy si určitě taky přečtu...třeba to Ve svém živlu by mě zajímalo:-)Šťastnou knihu jsem měla dneska v knihkupectví v ruce a váhala jestli si ji koupit rovnou a nebo dýl...takže ta bude taky brzo v plánu (co jsem tak listovala a pročítala ty nadpisy kapitol, tak to jsem celá já:o)) JInak Muže na laně jsem ještě neviděla a vlastně ani Strnadovi ;-) Díky za tipy! a měj se bájově, Safienka

      Vymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥