čtvrtek 23. února 2017

Co plánuji na blížící se jarní dny?


Jaro.
Najaře se zase asi zamiluju.
Ať je nějaká zábava.

A nebo taky ne. Nebo taky budu dělat milion věcí, které mě tolik lákají a budu se radovat a veselit a tančit a hýřit a vyrábět a číst a tak. Však to znáte.

Jaro už je skoro tu. Krom té nemilé předpovědi povodní, svítí víc sluníčko a ptáci zpívají. Prostě poezie. :o) Mám pocit, že na něj každý čeká jako na smilování. Ač jsme si nemohli přát krásnější zimu, co se množství sněhu týče, tak to bylo dlouhé. První sluníčko byl balzám. Kamarádka tomu úplně podlehla a s manželem si venku opekla buřta. Jo, někdo se fakt hodně těší :o)


Jedno ráno jsem odvedla Marušku do školky a s Adámkem se vydala na procházku kolem potoka. Ještěd pořád na dohled, ticho všude, slunce a pára od pusy. No co vám budu povídat, nabilo mě to na několik dní. Napsala jsem si ten blažený pocit na lísteček a hned ho rychle hodila do sklenice, kam putují všechny mé radosti tohoto roku. Ať mám na co vzpomínat.

Mám pocit, že do mě po zimě vjela nová energie, která hodně mění a spoustu slibuje. Hlavou se mi honí jedna myšlenka za druhou a já se chovám jako každá potrhlá ženská. Snažím se je napsat a pak splnit. Zjistila jsem ale, že seznamy jsou fakt zákeřná věc. Musím si vytyčit tři body, které zaplním, protože když tomu nedám hranice, tak jsem schopná popsat arch z obou stran a ještě pořád chodit připisovat. Díky tomu mám pocit, že nestíhám a mám pořád dělat to a to, místo abych se uklidnila, zpomalila a užívala si nicnedělání a stereotypně proudících dní.

Zdroj

Co se mi tedy honilo hlavou a co bych si ráda odškrtla/splnila najaře, potažmo po celý rok? 



☀ Udělat pořádek v dokumentech a vyřadit to, co není potřeba a zabírá místo.

☀ Zaměnit „Udělám to až...“ za „Jdu na to!“

☀ Dopřávat si luxus a kvalitu. Povyměňovat co nejvíce chemických věcí za ty bezchemické. Skvělé doporučení okoukávám zde.

☀ S tím souvisí i výroba pracího gelu z mýdla, sody a octa :-)

☀ Najít nějaký nový jarní salát a dělat ho co nejčastěji.

☀ Obejít bazary, pořídit nějakou novou vázu (nebo si nějakou vyrobit/zrecyklovat) a obklopovat se květinami. Mají kouzelnou moc :-)

☀ Koupit barevné obálky, nějaké nové samolepky, sehnat adresy a rozeslat spoustu dopisních nebo pohledových radostí :-)

☀ Zabalit si svačinu, vzít si nějaký podprdelník, něco dobrého k pití a vyrazit někam do přírody.

Opečovávat a hýčkat si své kamarády a vztahy s nimi.

☀ Vzít si teplou deku, oprášit křeslo, uvařit kafe a užívat si prvních jarních slunečních dní...a prostě jen být.

Zdroj

☀ Více se zajímat a nebýt taková důvěřivá ve věcech spotřebního zboží. Koukat, co jím a piji. Prostě se víc zajímat.

☀ Udělat vítr v knihovně, oprášit poličky, vybrat knihy do bazaru a seřadit vše nějak bláznivě. Třeba podle barvy, to mě vždycky lákalo.

☀ Vybrat nějakou zajímavou knihu, napsat do ní vzkaz a darovat ji do zajímavéhoprojektu s onkologickým oddělením.

☀ Nějaké kačky věnovat psím či kočičím útulkům (třeba i přes kočičí aukci). Nebo naopak něco tam darovat a penízky poslat na pomocný účet.

☀ Napsat seznam bylinek, které budu letos pěstovat.

☀ S tím souvisí i seznam, kdy, kde a co jak sbírat a následně sušit.

☀ Určitě zkusit vypěstovat kiwi.

☀ Vzít si košík a vyrazit na farmářské trhy.

☀ Uspořádat domácí kino a konečně někde sehnat ten dataprojektor.

Obhlédnout nové kousky do šatníku. Když už vím, že jsem ta ležérka a co si konečně pořídit, tak to bude nakupování jedna radost.

Neřešit zbytečnosti a občas jen mlčet.

Víc se usmívat.

A hlavně nikam nespěchat a mít se ráda taková, jaká jsem.

Otřepané, ale pravdivé!


Ani nevíte, kolikrát jsem od Vánoc začala psát článek. Nesčetněkrát. Nějak jsem ho ale nemohla dokončit, prostě to nešlo. Vlastně ani moc knih jsem nepřečetla. Jo, dala sem jeden celý seriál (miluji Panství Downton! :-))), oprášila šicí stroj a připravila jednu malou oslavu, jinak ale energie nějak nebyla.

Nedávno mi přilítl do schránky email, že lidé si v zimě na sebe berou spoustu starostí a dělají milion věcí. Měli by ale jako příroda odpočívat a spíš se starat, aby jim bylo dobře a byli v teple. Takže i když už tu je skoro jaro, tak pojďme to lenošení trochu dokončit. Zahoďme všechno za hlavu, dejme se do režimu offline a buďme šťastni. Jinak to přeci ani neumíme, no ne? ;-)


Krásné jarní začátky :-)


Safienka

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥