neděle 8. ledna 2017

Ze života: Cesta z města


Probudit se s bolestí hlavy není žádná radost. Ráno se stává míň příjemným, ale naštěstí to zažene prášek. Alespoň na chvíli. Přestože venku padá a je tam pod nulou, tak doma už je příjemné teplo. Vidina kamen v obýváku je víc než příjemná. Je to náš velký sen. Sálající teplo, praskající oheň. Hmmm…

Vařím si svou ranní dávku kávy a usedám k rozečtené knize. Nevydržím u ní dlouho. Chvíli uklízím, peru a třídím a pak to zkouším znovu. Zase jen kapitola. Pouštím si nový seriál, který mě na chvíli dostane o několik desítek let zpět. Takové příjemné vybočení a utlumení dnešního dne. Hlava se opět hlásí o slovo.

Rozhodnu se pro procházku. Ta určitě pomůže. Čerstvý vzduch je víc jak lék. 

Pod nohami to křupe a ujíždí. Projíždějící auta mají soudnost a vždy zpomalí, když vidí, že se blíží. Jsem zachumlaná do obrovské teplé šály a štráduji do města. Myšlenky mi víří hlavou a honí se jedna za druhou. Nestíhám je sledovat, tak je raději nevnímám.

Než se naději, tak jsem ve městě. Hlava nebolí. Beru potřebné a okruhem se vracím zpět. Myslím, že hodinka mi bude stačit. Nálada se mění každou vteřinou. Nadávám sama sobě, že mě tolik ovládají emoce. Tentokrát jdu přes nádraží. Snažím si vnutit nějakou dobrou myšlenku a nebo nápad. Motivaci, která mě vždycky pomůže. Nic se neděje. 

z filmu Láska všemi deseti
Někdo se přeci jen slitoval a já najednou přemýšlím o tom, o čem budu psát. V hlavě se mi vytváří příběh, který nabývá konkrétních rozměrů. Mám hlavní postavu. Mám první slovo.

Bože, já mám první slovo.

Začínám zrychlovat a pořád si ho mumlám do šály. V rychlosti procházím kolem hotelu Pytloun a říkám si, jestli mi ten nápad v hlavě zůstane. Míjím podivína, který se tak prapodivně vleče s prázdnými kovovými sáňkami. Doufám, že po mně nebude nic chtít. Auta u přechodu zastavují.

Říkám si, že bych mohla zrychlit. Sakra už i ten močák si říká o slovo. První slovo si pořád opakuji. V hlavě mi letí vzpomínka na moudro od Elizabeth Gilbertové, která říká, že nápad u nás nemusí zůstat navždy. Když ho nezpracujeme, tak poputuje jinam. K někomu jinému. Bože. Ano, zase ty. Rychle.

Už ani nevím, proč tak pádím. Jestli potřebuji víc něco začít psát a nebo na záchod. Příště si sebou musím vzít nějaký zápisník. V tom mrazu je to sice blbý nápad, ale co by člověk neudělal v krajní nouzi.

Mám chuť popoběhnout. V tom sněhu to totiž nejde tak rychle, jak bych si představovala. Nikdo nikde, tak běžím. Kousek. Jde přeci o první slovo a ehm teď už fakt i o močák. Jsem v naší ulici. Teda na konci. Ale to už dám. Běžím. Prostě běžím. Ještě, že tu není led. S radostí a úsměvem vybíhám schody, shazuji boty a …. dobře nejdřív záchod. A pak rychle zapnout počítač (protože tak rychle prostě psát na papír neumím)….a….

Uf. Je to tam. To je pohoda. Hlava už teda zase naskakuje, ale to se doufám poddá. Hlavní je, že jsem začala. Prvním slovem. Pár větami za ním.

Hned mám lepší den.

Procházku jsem stihla pod hodinu. Jo, mohlo to být lepší, ale tohle je dostačující.


A co vy? Taky občas potřebujete něco nutně rychle napsat?



Mějte se krásně,

Safienka

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥