pátek 18. března 2016

Pokec u kafíčka VIII. - Zaznamenáváte své radosti?

Všední radosti dělají svět krásnějším. O tom to vlastně je. Stavět svůj život na něčem, co vám udělá radost. Pro mě jsou v posledních dnech takovéto okamžiky nezbytné, vlastně spíš nutné. Bez nich bych se zbláznila a jen tupě zírala do zdi.
Nikdy bych nevěřila, že to někdy zažiji, ale je to tak. A já vnímám, že to něco je tak strašně potřeba, že se k tomu úplně upínám a mám z toho o to větší radost. Najít si v každém dni to, co mi ho udělalo hezčím a zajímavějším. Je to docela fuška. Ale ne vždy. Pro to žijeme, no ne? Pro to hezčí a lepší.

Chvilka s diáři :-)
 Když jsem byla mladší, tak jsem si psala deník. No, deník...spíš deníky. Jak už je mým zvykem, tak jsem začala, přestala...pauza...začala, přestala...pauza..a tak dál. Doma mám několik rozepsaných deníků, na které jsem se vždy s chutí vrhla, ale bohužel u toho nevydržela. Ale jo, pomohlo mi to. Dokonce jsme si s kamarádkou vymýšlely i své ultra tajné písmo a psaly si tím dopisy. 

V průběhu života jsem ale deník odložila, začala víc psát na blog. Pak jsem se k tomu zase vrátila, odložila...prostě nenapravitelná :o)

Pastelkovník a Diář pro radost
A jsem u toho zase. Tentokrát to totiž potřebuji víc jak kdy dřív. Na začátku letošního roku jsem si pořídila Diář pro radost, několik samolepek, dala do kupy oblíbené pastelky a začala zaznamenávat. Vlastně těch diářů mám několik, ale tento je jiný. Je totiž o tom, co mi udělalo radost a ne o tom, že mám doktora tehdy a tehdy. Tentokrát se snažím psát opravdu jen to, co mi dělá radost. To, co jsem zažila, to, jaké jsem měla pocity, co jsem napsala, přečetla, jestli svítilo sluníčko, kam jsem šla, kde jsem byla. Barvím, lepím a píši. Snažím se každý den. Zatím držím...a doufám, že i vydržím, protože to potřebuji, chci..musím.


Co mě vedlo k tomuto článku? Ano, správně, něco, co mi udělalo ohromnou radost a z čeho budu žít zase dlouho. Po strašně dlouhé době jsem byla s kamarády na koncertě. A bylo to taková pecka, že nejsem schopná myslet na nic jiného. Hudba je skvělá věc. Pouštíme si ji doma často a dost často na ní tancujeme. I ten náš 10 měsíční prcek tancuje. A je to velká sranda. Nabije nás to vždycky báječnou energií, která proudí celým bytem. Ať už je to Dupy, dupy, dup a Caro Emerald, Stevie Wonder, ZAZ, Waldagang a nebo Radúza. 

Z čeho čerpáte vy? píšete si deníky s tím, co se vám stalo či stane pěkného? Schraňujete drobnosti, nebo třeba jen nějaké útržky? Máte krabici ÚJV? Úplně jiných věcí, samozřejmě těch krásných a důležitých?

6 komentářů:

  1. Diář pro radost jsem si také pořídila, je to skvělá věc. Každý den jsem za něco vděčná, ale v poslední době často proškrtávám zbylé dvě otázky. Bohužel nemám osvědčený zdroj radosti, který by mi vždycky zvedl náladu. Naštěstí vždycky přijde něco nového a nečekaného, co mi zase spraví náladu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tom hodně podobně... Největší úkol je pro mě vymyslet, komu jsem udělala radost... Takže dost často tipuji :o) snažím se najít fakt na každém dni něco pozitivního... Aspoň tu nejmenší maličkost a hned ji tam napíšu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Diar si vedu taky a zapisuji si do nej, co mne napadne a co jsem v ten ci onen den delala, jake bylo pocasi, nejake me myslenky a pocity, nebo treba nejake plany na dalsi dny. No a lepim si do nej take ruzne samolepky :-) A hudba ? Ta dela s clovekem divy, rada posloucham hudbu vseho druhu,podle nalady:-)Preji krasny vikend:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že je nás víc, kdo si píše i ty krásné, na první pohled nedůležité věci!:-)Hudba je všelék!I tobě krásné dny :-)

      Vymazat
  4. Kristýnko Safienková, to je moc krásný článek, Ty víš, že to je přesně moje gusto. ;) Článek, ve kterém se objevují slova jako radost, diář, samolepky, Stevie Wonder...to je přímo sen. ;-) Občas člověk musí úplně vypnout. Starosti a chaos v hlavě se nakupí a jediná možnost je nechat to všechno za sebou a utíkat si pořádně "vylejt kyblík" - koncert je pro to přímo úžasná volba. Taky někam vyrazim a budu tancovat a zpívat a zívat a smát se a dovádět a trochu šílet a psát si propiskou na ruku nápady (obvykle mě plno věcí napadne mimo pracovní stůl a ruka je dobrý "papír") a na ruce ostatních budu malovat růže, muže, domy a slony a pak si to všechno napíšu do diáře. Ano, do toho diáře pro radost. ;-)
    Tak ať jsme šťastný a veselý. ;)
    Měj se krásně, Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Vivi :-) Jééé, to jsi mi krásně připomněla psaní na ruku...ve svém dětství jsem měla neustále popsanou ruku nějakými důležitostmi :-)Teď mi tam občas přilítne samolepka a nebo záhadný ornament, který mi tam někdo nakreslil potají :-)Takže, když to tak čtu..je tomu potřeba udělat přítrž a namalovat si tam slona! Jsi báječná, jako vždy :-)
      Mávám, Safienka :-)

      Vymazat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥