sobota 9. ledna 2016

Trochu o mně, trochu knižně


Zdroj
Brečela jsi někdy u knížky?
První knížka, kterou jsi pamatuji, že bych u ní brečela, byla Delfín od australského autora Erica Lamberta. Četla jsem ji někdy v pubertě a vím, že to pro mě byl velký emoční zážitek. Bohužel si vůbec nepamatuji děj, jen tu emoci z knihy.
Stejný zážitek, avšak přesně opačný, brečela jsem smíchy, bylo u knihy od Geralda Durrella Růženka je z příbuzenstva. Opět velký zážitek se slonem, který se stal dědictvím.

Klasická nebo novodobá literatura?
Více čtu literaturu novodobou, ale občas zařadím i díla klasiků. Strašně mě štve, že to všechno neznám.

Jaký je oblíbený hrdina?
Určitě Mercy Thompson z fantasy série od Patricie Briggs.

Která kniha tě nejvíc rozčílila?
 V poslední době to byly Sedmilhářky od Liane Moriarty. Blonďatá mikáda mě přiváděla k varu.

Nejlíp zfilmovaná kniha?
Určitě Harry Potter.

Nejdřív knihu nebo film?
Nejdřív si přečtu knihu, protože je obsáhlejší a dává více prostor fantasii :o) Každopádně se ale ráda potom podívám na film.

Jak často nakupuji knihy?
Jsem knihomol už od mala. To jsem ale knihy nekupovala, ani mi moc kupovány nebyly. Snad jsem je dostávala k narozeninám a nebo od babičky k Vánocům. Chodila jsem hodně dlouho do knihovny. Až jsem začala pracovat v knihkupectví, tak se moje finance začaly nenápadně zmenšovat. Kdybych to měla zprůměrovat, tak se snažím nakupovat jen jednou měsíčně.

Radši nové nebo bazarové knihy?
Miluji vůni nových knih, ale nebráním se bazarovým. Je to tak půl na půl.

Co nejraději piji při čtení?
Nejčastěji čaj, vodu nebo kávu. A k tomu oříšky!

Kde nejraději čtu?
Na gauči pod dekou s rozsvícenou lampičkou.

Která kniha mě nejvíc překvapila?
V poslední době to byl Zázračný úklid od Marie Kondo. Nemůžu si pomoct, ale nečekala jsem, že to se mnou tak zatočí a já se vrhnu do zběsilého gruntování :o))

Zdroj
Jak by vypadala moje vysněná knihovna?
Ač to třeba zrovna Marie Kondo odmítá, tak já miluji být obklopena knihami. Je to takový uklidňující pocit mít je všechny kolem sebe a moct se do nich kdykoliv podívat. Líbí se mi místnosti věnované knihám, kde je i pohodlné křeslo s lampičkou. Bála bych se ale, že bych z tohoto pokoje málokdy odcházela, takže bych volila nějakou pěkně řešenou knihovnu v obývacím pokoji. Nejlépe přes celou stěnu se zajímavými prvky. Potom určitě poličky různě po bytě.

Oblíbená knižní nebo filmová hláška?
Nemám oblíbenou, ale vybavilo se mi jich několik.
„Všichni jednou zemřeme. Některým to jen trvá déle.“ (Patricia Briggs)
„Existence brokolice rozhodně nijak neovlivňuje chuť čokolády.“ (John Green)
„Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí.“ (Karel Čapek)


Otevřené či uzavřené konce?
Nesnáším otevřené konce :o)



Jsem poctivý čtenář a nebo se občas kouknu na konec, abych zjistila, jak to dopadne?

Dokážu být u knihy pěkně nervózní, takže abych si ulevila, tak se na konec sem tam podívám. Ale třeba jen na slovo nebo jen tak prolistuji.

Jakou knihu bych doporučila svému nepříteli? 
Nevím, jestli nějakého nepřítele mám, ale kdyby se nějaký přeci jen objevil, tak bych mu doporučila prázdnou knihu. V prázdné knize je vždycky nejvíc otázek.


Tak to bude pro dnešek vše. 

Mějte se bájově,

Safienka

Žádné komentáře:

Okomentovat

♥ Děkuji za milé komentáře ♥